DOBRÉ VZTAHY a EFEKTIVITA PRÁCE
Kvalita mezilidských vztahů na pracovišti má přímý vliv na
- efektivitu práce
- fluktuaci zaměstanců
- věrnost zákazníků a spokojenost klientů
Jak účinně dosáhnout zlepšení komunikace?
Mnohé organizace se snaží pomoci svým klíčovým pracovníkům rozvinout jejich komunikační dovednosti. Převážně volí cestu poskytnutím teoretického vzdělání. I přesto se jednání teoreticky proškoleného pracovníka výrazně nemění a brzy opět „sklouzává do vyjetých kolejí“. O moc lepší to nebývá ani v případě tréninku s využitím modelových situací.
Účinnou alternativou je využití metody videotréninku interakcí. Klient je veden k nalezení funkčních způsobů své vlastní komunikace k druhým. Vychází se z jeho vlastních individuálních zkušeností a osobnostních předpokladů. Jedině ve chvíli, kdy klient pod vedením VTI poradce „sám přijde na to“, co a proč mu v komunikaci funguje, otevírá se prostor pro změnu. Je podstatné, aby docházelo k vytváření nových „myšlenkových map“ (proklik „více“ na home na odstavec „myšlenkové mapy“) a k propojování a rozšiřování těch stávajících.
Pozitivní změny v komunikaci se projevují tak, že:
- z pracovního prostředí se vytrácí napětí a konflikty
- zlepšuje se atmosféra na pracovišti
- lidé se cítí být oceněni a jsou vstřícnější k přebírání zodpovědnosti za svou odvednou práci
- jednání nejsou ukončena negativními emocemi, které odvádí pracovníka od pracovního výkonu
- znatelným důsledkem změněné komunikace je pak i naladěnost k týmové práci a zvýšení efektivity práce
Jak v nabídce vzdělávání rozpoznat, zda jde o skutečně o videotrénink interakcí?
Jak poznat, zda nejde jen o praktický trénink v modelových situacích se zpětnou vazbou pomocí videozáznamu? Zde jsou uvedeny základní rozdíly:
VIDEOTRÉNINK INTERAKCÍ
|
MODELOVÉ SITUACE S VIDEOZÁZNAMEM
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|